Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
portalpersoanefizice.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2025

Inchirierea in scop turistic

schedule valabil la 09 Oct 2024
Intrebare:


Din dorinta de a-mi desfasura activitatea in mod corect, am nevoie sa-mi lamuresc anumite aspecte pe care le-am discutat si la ANAF Sector 4, cat si la call center in mai multe randuri. Unele raspunsuri mi s-au parut nesigure. Sunt persoana fizica, (deci nu PFA), inregistrata la ANAF sect.4 cu o activitate de inchiriere a doua camere in scop turistic, pe norma de venit. La call center mi s-au dat niste informatii pe care doresc sa mi le confirmati pentru a nu se crea complicatii ulterior. Mi s-au spus urmatoarele:

1. Ca nu sunt obligata sa tin o evidenta a intrarii banilor, fiind impozitata pe norma fixa de venit.

2. Ca pot emite factura ca PF, atat persoanelor fizice cat si juridice prin codul meu numeric personal trecut pe factura in loc de C.I.F.

3. Ca pot incasa bani cash fara a detine casa de marcat, dar sa emit chitanta si factura.

4. Ca nu conteaza daca depasesc sau cu cat depasesc norma de venit si ca voi plati 10% impozit din norma stabilita in functie de zona in care este locatia. Eu depasind norma...

5. Ca nu am cum sa emit factura prin e-factura, eu neavand C.U.I. Aceasta informatie mi-a fost oferita chiar de catre sefa ANAF sector 4, care a adus in discutie chiar aceasta speta in cadrul unei sedinte.

6. Sunt obligata sa completez anual fisa capacitatii de cazare si sa depun declaratia in fiecare an pana in 25 mai. La completarea declaratiei unice, trec la veniturile obtinute din turism norma care este stabilita, nefiind obligata sa tin o evidenta a castigurilor realizate, nu pot scrie o suma onesta.

7. Am un spatiu la curte in aer liber pe care vreau sa-l inchiriez pentru diverse evenimente de familie catre diverse persoane fizice, doar in zilele de weekend, in intervalul orar 14-22, (in asa fel incat sa nu intru in incidenta legii cu deranjarea linistii publice). Intrebarea este: pot face un contract de inchiriere pentru fiecare zi inchiriata (atunci cand am solicitari), fara a avea firma? Contractul sa fie intre mine, proprietar, ca PF, si cel care inchiriaza, fie persoana fizica ce inchiriaza pentru o petrecere sau firma care inchiriza pentru diverse evenimente corporate. Dupa care sa inregistrez fiecare contract la ANAF.

8. Daca mi se solicita cazare pentru oameni care vin la munca in zona, este in regula sa inchiriez cele doua camere pe care le am pentru activitatea de tursim, pe norma de venit? Atat timp cat ei se cazeaza pentru perioade scurte (pana in 30 de zile.) Sau pot sa fac contract intre mine, ca PF, si firma care trimite oameni la munca in zona, chiar daca ei stau perioade mai scurte, uneori doar cateva zile.... o saptamana... Contract pe care sa-l inregistrez la ANAF. Firmele care inchiriaza isi pot deduce chetuiala de cazare doar prin intermediul acelui contract intocmit? Exista un model de contract pentru asemenea situatii? Care este forma corecta, legala pe care trebuie sa o urmez? 

Nicolae Liviu Nicolae Liviu
Consultant fiscal

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalpersoanefizice.ro

Login utilizator

Alege Abonamentul potrivit pentru tine!

  • Poti adresa intrebari si primesti raspuns in 72 de ore.
  • Ai consultanta de la cei mai buni specialisti din Romania
  • Acces total la o baza de mii de intrebari si raspunsuri, in continua crestere
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalpersoanefizice.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalpersoanefizice.ro si primesti cadou Raportul special "Top 20 spete: Impozitarea persoanelor fizice"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Chirii, arende

Apr242025

Contract comodat intre persoana fizica si persoana juridica

de Florentina Buzea valabil la 24 Apr 2025
Intrebare: O persoana fizica neautorizata detine mai multe imobile. Aceasta pune la dispozitia unei societati comerciale imobilele pentru a fi date spre inchiriere, pe baza unui contract de comodat fara valoare. In contract este stipulat ca imobilul este pus la disoozitia firmei spre a fi inchiriat si ca aceasta se va ocupa de intretinerea imobilului. Societatea inchiriza imobilele, emite facturi, ...
Apr172025

Contract de inchiriere in valuta. Inregistrare la ANAF

de Constanta Popa valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Care este procedura de inregistrare si declarare la Anaf in cazul unui contract de inchiriere incheiat in anul 2025 intre doua persoane fizice, chiria este in valuta?
Apr022025

Persoana fizica. Inchiriere in scop turistic

de Irina Dumitrescu valabil la 02 Apr 2025
Intrebare: O persoana fizica neinregistrata, are 3 camere in cladirea unde locuieste, unde ocazional sau la sarbatori, cazeaza anumite persoane, prin Booking. Incasarea o face fie prin cont bancar, fie cash. Cum trebuie sa procedeze pentru declararea venitului? Se inregistreaza si depune declaratia unica sau depune numai declaratia unica in sistem real sau la norma de venit? Multumesc.
Apr022025

Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice

de Profeanu Laura valabil la 02 Apr 2025
Intrebare: In situatia in care o persoana fizica are contracte de inchiriere spatii (chirie stabilita in euro), catre persoane juridice, ce trebuie sa declare in declaratia unica, avand in vedere ca impozitul s-a retinut la sursa? La calculul plafonului CASS, se iau in calcul veniturile nete din chirii sau veniturile brute? Mentionez ca declaratiile estimate au fost depuse pentru anul 2024, acum ...
Mar272025

Declarare contracte de inchiriere la ANAF

de Vera Constantin valabil la 27 Mar 2025
Intrebare: 1. Persoane fizice, sot/sotie inchiriaza un apartament in 2025. Cine declara contractul la Anaf? E nevoie de imputernicire? Ce sanctiuni sunt pentru declararea contractului cu intarziere? 2. Declaratia unica in 2026 cine o depune, unul sau ambii? 3. Daca chiria e in valuta se mai depune estimativa in 2025? 4. Contractele de inchiriere spatii intre firme se declara la ...
Mar262025

Deductibilitate cheltuieli autovehicule inchiriate

de Vera Constantin valabil la 26 Mar 2025
Intrebare: Societatea ALFA inchiriaza, de la directorul general si soacra lui, 2 autoturisme pentru a fi utlizate de catre insusi directorul genereral si responsabilul de productie si 2 microbuze pentru transportul de personal. In contractele de inchiriere societatea ALFA se obliga sa "plateasca cheluielile curende de combustibil si intretinere de functionare normala a autovehiculelor". ...