Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
portalpersoanefizice.ro
Portal actualizat la 5 Februarie 2025

Intreprindere Individuala. Cheltuieli aferente unui contract de prestari servicii cu o companie din Olanda

schedule valabil la 16 Oct 2024
Intrebare:


O intreprindere individuala are un contract de prestari servicii cu o entitate din Olanda. Partile au agreat ca toate cheltuielile ocazionate de derularea contractului (cheltuieli legate de deplasari - bilete de avion, transport in comun, masa servita - servicii de internet si telefonie, telefon mobil etc.) sa fie decontate de entitatea olandeza in baza unui raport de cheltuieli pe care il va intocmi la fiecare final de luna intreprinderea individuala.

Intrebarea mea este daca trebuie refacturate toate aceste cheltuieli catre entitatea din Olanda, sau este suficient sa existe acest raport cu totalul mentionat pe el si dovada transferului bancar in contul intreprinderii (de mentionat ca firma olandeza a specificat ca pentru ei este suficient raportul, fara factura).

Ambele entitati detin coduri de TVA intracomunitar verificate in VIES. Factura de servicii este emisa de intreprindere si raportata in D390.

Daca va fi necesar sa fie refacturate toate cheltuielile decontate de firma olandeza, pentru acele facturi firma olandeza va fi nevoita sa plateasca TVA (taxare inversa)? Sunt considerate prestari intracomunitare, ca in cazul facturii de servicii?

Florentina Buzea Florentina Buzea
Consilier juridic

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalpersoanefizice.ro

Login utilizator

Alege Abonamentul potrivit pentru tine!

  • Poti adresa intrebari si primesti raspuns in 72 de ore.
  • Ai consultanta de la cei mai buni specialisti din Romania
  • Acces total la o baza de mii de intrebari si raspunsuri, in continua crestere
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalpersoanefizice.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalpersoanefizice.ro si primesti cadou Raportul special "Top 20 spete: Impozitarea persoanelor fizice"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Deductibilitate fiscala cheltuieli

Dec082024

P.F.A. deducere cheltuieli pentru formare profesionala

de Amelia Dumitras valabil la 08 Dec 2024
Intrebare: O persoana fizica, care detine un Cabinet individulal de psihologie, a achizitionat din Elvetia, un serviciu, mai exact participarea la un congres, pe persoana fizica, nu pe Cabinet. In aceste conditii, putem considera acesta cheltuiala ca fiind deductibila pe Cabinet, avand in vedere ca factura nu este pe Cabinet de psihologie, ci pe peroana fizica, dar pe de alta parte este o cheltuiala ...
Dec062024

Renovare sediu. PFA cu activitati la beneficiar

de Vera Constantin valabil la 06 Dec 2024
Intrebare: PFA are domiciliu fiscal acasa, dar desfasoara activitatea efectiva la beneficiar. Va rog sa imi spuneti in ce conditii poate deconta cheltuielile cu renovarea sediului pe PFA.
Dec032024

OUG 107 2024 pentru debite datorate catre AFM

de Alexandru Palaghia valabil la 03 Dec 2024
Intrebare: In cazul unei intreprinderi individuale care a avut un control de la mediu si i se va institui dobanzi si penalitati pentru nedepunerea declaratiei de mediu aferenta perioadei 2019 - 2023. Putem beneficia de amnistie fiscala in cazul in care datoria a fost instituita acum? Multumesc.  
Nov182024

PFA. Achizitie si vanzare bunuri imobile in scop economic. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 18 Nov 2024
Intrebare: Un PFA cumpara un teren in vederea revanzarii sau parcelarii si revanzarii. 1) Costul terenului se considera o cheltuiala la momentul cumpararii terenului sau in momentul revanzarii (peste cativa ani)? 2) Aceeasi situatie, dar referitoare la un apartament. Daca se cumpara intr-un an si se revinde in cativa ani. Cand este cheltuiala, la momentul cumparare sau la vanzare?
Oct152024

PFA, Cabinet medical individual. Cheltuieli deductibile cu autoturismul

de Nicolae Liviu valabil la 15 Oct 2024
Intrebare: Un cabinet medical cu forma de organizare PFA are in dotare un autoturism din anul 2019 neamortizat integral. Doctorul doreste achizitionarea a inca un autoturism pentru a fi folosit de asistenta in scopul deplasarii in interesul cabinetului si pentru a se deplasa de la domiciliul din Ilfov la cabinet. Ambele masini se folosesc 50%. Cheltuielile cu acest al doilea autoturism sunt deductibile ...
Oct152024

Transferul de active intre doua persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA

de Amelia Dumitras valabil la 15 Oct 2024
Intrebare: Va rog sa imi descrieti cum se procedeaza (care sunt pasii, ce documente se intocmesc si cum se declara in decontul de taxa 300 si in declaratia recapitulativa 394) transferul tuturor activelor si pasivelor conform art. 270 alin 7 Cod Fiscal, intre doua intreprinderi individuale. Se emite factura? Cel care transfera daca este la norma de venit (din punct de vedere al impozitarii ...